Farbowanie henną Khadi

Dzisiejszy post będzie o hennie Khadi Pure Henna RED.

henna Khadi RED

Henną zakupiłam na allegro za 32 zł z wysyłką. Wcześniej kupowałam hennę z Venity, jej koszt to około 8 zł za jedną tubkę a musiałam zużywać 3, więc cena mnie nie przeraziła. Tym bardziej, że zużyłam jej tylko 60 g (w opakowaniu jest 100 g). Na moje włosy to było nieco za mało – łatwiej nakładałoby się, gdyby to było np. 80 g, następnym razem rozrobię taką porcję.

Zdjęć papki nie robiłam, ponieważ jest tego dość dużo na internecie, ale za to opowiem Wam jak ja tą papkę przygotowałam : )

Jak możemy przeczytać w instrukcji hennę red najlepiej przygotować na 12 godzin przed użyciem.

Jak to zrobić? Oto plan:

  1. Wysypujemy odpowiednią ilość henny do szklanej miseczki (przy innych mogą zachodzić procesy chemiczne).  Nie przestraszcie się tutaj – henna jest zielona 😀
  2. Dodajemy do henny sok z cytryny. Soku powinno być tyle, aby papka miała konsystencję gęstej śmietany : ) Ja na 60 g musiałam dodać około 3-4 cytryny.
  3. Miseczkę szczelnie zabezpieczamy folią i odstawiamy w ciepłe miejsce na 12 godzin.

Jeśli nie mamy czasu czekać aż 12 godzin, to możemy proces przyspieszyć odstawiając miseczkę na 2 godziny do bardzo ciepłego miejsca (ok 35 stopni), np. na grzejnik, ale trzeba henną pilnować aby się nie zagotowała!

  1. Po tym czasie do papki dodajemy szczyptę soli i mocnej czarnej herbaty (2 łyżki) – to aby wzmocnić intensywność koloru oraz aby henna dłużej się utrzymywała.
  2. Dodajemy jeszcze soku z cytryny, do konsystencji gęstego jogurtu (czyli tak, aby papkę łatwo było nałożyć na włosy, ale żeby nie spływała od razu.

Przygotowaną papkę rozprowadzamy na włosy, ona też jest zielona! : ) Jednak jak nałożymy na chwilkę papkę na palec to po chwili już będzie pomarańczowy – efekt na włosach nie jest aż tak intensywny.

Hennę o wiele trudniej nakłada się niż zwykłą farbę. Mimo wszystko henna Khadi jest łatwiejsza od henny za 10 zł – nie obsypuje się tak bardzo i trochę lepiej rozprowadza.

Aby prawidłowo pokryć włosy należy wspomóc się kimś innym – hennę naprawdę trzeba równomiernie rozprowadzić.

Ja trzymałam ją 3 godziny. W zależności od tego jaki chcemy uzyskać kolor oraz jak długo ma się utrzymywać, henną można trzymać od 45 minut do najwyżej 6 godzin.

Oto efekty:

PRZED:

Obrazek

Obrazek

(powyżej najbardziej zbliżony kolor do moich włosów przed, możliwe że mój był trochę jaśniejszy)

Obrazek

PO:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kolor w rzeczywistości jest o wiele żywszy, niestety nie mam teraz dostępu do lepszego aparatu. Z efektu jestem zadowolona, mam nadzieję że utrzyma się dość długo 🙂

Całuję,

P.

About pathyelisia

Początkująca włosomaniaczka, modelka - amatorka, pasjonata fotografii na studiach psychologicznych. Lubię tańczyć, śpiewać (chociaż niekoniecznie mi to wychodzi). Generalnie mało jest takich rzeczy, których nie lubię robić :) Wystarczy mi odpowiednia osoba do towarzystwa, ponieważ jestem bardzo społeczna i do życia potrzebuję ludzi :)
This entry was posted in Uncategorized, włosy and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Farbowanie henną Khadi

  1. PureMorning says:

    Nie używałam jeszcze henny. Cały czas zastanawiam się czy ją wypróbować.

    • pathyelisia says:

      Ja bardzo polecam, kiedyś zrobię post o tym, jak moje włosy wyglądają po hennie (przy skórze głowy) a jak końcówki, które pamiętają jeszcze farby chemiczne..

  2. Nicola says:

    Henna jest lepsza od farby?
    a tak przy okazji zanim urodzilam to olejowalam wlosy i byly naprawde SWIETNE.. teraz niemam za bardzo czasu niestety 😉

    • pathyelisia says:

      henna jest o wiele lepsza, po niej włosy nie są wcale zniszczone, nawet są odżywione i pogrubione
      niestety trzeba ją robić częściej niż farbę chemiczną
      zobaczymy jak długo henna Khadi wytrzyma, henna Venita trzymała się około tygodnia do dwóch ;/

  3. Maciek says:

    Efekt super! Henna oczywiście jest dużo lepsza od farby chemicznej. Przede wszystkim nie niszczy a wzmacnia włosy. Problem może pojawić się w momencie gdy się koloru nie trafi 🙂 ciężko wtedy się je dekoloryzuje. Nie należy też panikować jak wyjdą zielone, po 2 dniach kolor powinien się ustabilizować. Generalnie kto nie ryzykuje ten nie zyskuje… 😉 Po farbę zapraszam do mnie do sklepu 🙂 będzie taniej niż na allegro z kodem path10 -10 zł na zamówienia powyżej 65 zł 🙂

  4. Pingback: Henna Khadi – „nowe” rude włosy i podsumowanie lutego | pathyelisia

Leave a Reply

