Jak sprawdzić czy nasze włosy są zdrowe?

Cześć Wam. Dziś święto Trzech Króli a ja miałam się wybrać na poświąteczne zakupy z racji tego, że wróciłam do mieszkania i nie ma tu za bardzo jedzenia. Także musimy jakoś przeżyć do jutra 😀 Często tak mam, że zapominam o tym, że we święta sklepy są pozamykane. No ale przejdźmy już do tematu postu..

To, że włosy wyglądają na zdrowe (są błyszczące, miękkie, proste lub ładnie się skręcają) wcale nie oznacza, że one muszą być zdrowe. Takie efekty zdrowych włosów możemy otrzymać za pomocą masek, które do następnego mycia wypełniają ubytki we włosach, prostownicy czy też produktów nabłyszczających.

W takim razie jak sprawdzić czy one naprawdę są w dobrym stanie? Najprostszym sposobem o którym przeczytałam już parę lat temu w jakiejś starej babcinej książce jest zawiązanie pasemka włosów:

  1. Bierzemy pasemko włosów.
  2. Zawiązujemy na węzeł.
  3. Zobaczymy, czy się samoistnie rozwiąże, czy też pozostanie tak, jak je związaliśmy.

Nie jestem pewna co do tego, czy może na takie rozwiązywanie ma wpływ porowatość włosów (wtedy łuski zaczepią się o siebie i włosy automatycznie nie chcą się rozwiązać) – w takim razie można też łatwo sprawdzić jaką mniej więcej mamy porowatość : )

Mimo wszystko ten sposób sprawdza się u mnie, ponieważ włosy zawiązane blisko głowy rozwiązują się momentalnie a na końcach (gdzie pamiętają farbowanie chemiczne!) wcale nie chcą się rozwiązywać.

Możemy też spróbować innego sposobu. Przez około 1-3 razy myjemy włosy tylko szamponem z SLS (w zależności od tego, jakich kosmetyków używamy), nie nakładamy żadnego oleju, maski czy odżywki. Po takim czasie wszystkie substancje, które na chwilę wypełnią ubytki we włosach po prostu się wypłuczą. Wtedy zobaczymy, jakie nasze włosy naprawdę są.

Ostatnio przed hennowaniem tak zrobiłam i okazało się, że moje włosy są w o wiele lepszej kondycji, niż 3 miesiące temu. Bez oleju i masek były proste, ale puszyste, było ich dużo. Bardzo podobał mi się ten efekt i myślę, że w przyszłości Wam go pokażę.

To już wszystko na dzisiaj : )

W komentarzach napiszcie, jakie posty chcielibyście tu zobaczyć : )

Życzę miłej niedzieli,

Pati : )

About pathyelisia

Początkująca włosomaniaczka, modelka - amatorka, pasjonata fotografii na studiach psychologicznych. Lubię tańczyć, śpiewać (chociaż niekoniecznie mi to wychodzi). Generalnie mało jest takich rzeczy, których nie lubię robić :) Wystarczy mi odpowiednia osoba do towarzystwa, ponieważ jestem bardzo społeczna i do życia potrzebuję ludzi :)
This entry was posted in Uncategorized, włosy and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Jak sprawdzić czy nasze włosy są zdrowe?

  1. Johnna says:

    Ciekawe czy to zadziała na kręconych włosach 😉

    • pathyelisia says:

      hmm tego nie wiem, próbowałam to zrobić na włosach mojego chłopaka (ma kręcone) ale nie podcinał ich od 8 lat i ma strasznie zniszczone na końcach – czyli u niego węzeł pozostawał
      ale niestety nie próbowałam nigdy na zdrowych kręconych włosach 😦

  2. Klaudia says:

    Ooo, nie słyszałam o tym sposobie z supełkiem na włosach 😀

  3. Nicola says:

    A moze cos o odzywkach do rzes?:) Szukam odzywki cudu albo tuszu z odzywka w przystepnych cenach:D

Leave a Reply

