Henna Khadi – czyli krok po kroku jak zostać rudą : )

Jak wiecie, od jakiegoś czasu farbuję włosy henną Khadi. Dzisiaj chciałabym Wam pokazać jak krok po kroku przygotować hennę Khadi Red z Amlą i Jatrophą.

Obrazek

Na początek wrzucam opis, jaki dostajemy od producenta:

 Obrazek

1. Wysypujemy odpowiednią ilość henny. W moim przypadku było to całe opakowanie (100g). Podczas farbowania inną henną (wersją bez Amli) wystarczyło mi 80g.

Obrazek

Obrazek

2. Gotujemy wodę i zalewamy hennę wodą o 80 stopniach.

Obrazek

3. Mieszamy do uzyskania gęstej papki. Ważne jest, aby nie mieszać niczym metalowym. Ja użyłam patyczka po lodach : ) W mojej papce jest bardzo dużo grudek, nie wiem dlaczego tak się stało. W przypadku henny bez Amli bez problemu mogłam rozmieszać wszystko. W przypadku tej henny to moja mama musiała podczas nakładania rozcierać jeszcze te grudki.

Obrazek

Obrazek

Pamiętajmy, aby papka nie była zbyt wodnista, ponieważ nakładamy ją i tak na mokre włosy! Ja popełniłam ten błąd, i później strasznie lało mi się z włosów – mimo worka foliowego i ręcznika. Na zdjęciu ma dobrą konsystencję. Niestety później wpadałam na pomysł, że henna jest zbyt gęsta 😀 Hennę bez Amli kładło się na włosy suche, więc papka musiała być bardziej wodnista – stąd bierze się moja pomyłka.

Obrazek

4. Myjemy włosy szamponem bez siliconów, aby ułatwić wniknięcie henny do włosa. Kolor będzie intensywniejszy i będzie się nam dłużej utrzymywać.

5. Na mokre włosy nakładamy wciąż ciepłą papkę i zostawiamy do 2-óch godzin.

6. Płuczemy włosy w samej wodzie i zostawiamy na 24-48 godzin bez mycia : ) Henna musi mieć czas, aby dojść do siebie, na początku wyglądamy jak wypłowiały kot – ale ten efekt jest bardziej widoczny w przypadku henny bez Amli.

Teraz czas na małe porównanie

Henna Khadi RED: uzyskany kolor jest jaśniejszy i bardziej wpada w rudy; włosy mniej błyszczą, ale są tak samo odżywione, sprężyste etc.

Henna Khadi RED z Amlą i Jatrophą: uzyskany kolor jest ciemniejszy i wpada trochę w czerwony – tutaj kolor jest o wiele głębszy, wypłukuje się na rudo; włosy błyszczą milion razy bardziej, niż po hennie bez Amli! To jest zdecydowanie mój typ 😀

O czym chcielibyście kolejny post? : )

About pathyelisia

Początkująca włosomaniaczka, modelka - amatorka, pasjonata fotografii na studiach psychologicznych. Lubię tańczyć, śpiewać (chociaż niekoniecznie mi to wychodzi). Generalnie mało jest takich rzeczy, których nie lubię robić :) Wystarczy mi odpowiednia osoba do towarzystwa, ponieważ jestem bardzo społeczna i do życia potrzebuję ludzi :)
This entry was posted in menu, Początkująca włosomaniaczka - krok po kroku, Uncategorized, włosy and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Henna Khadi – czyli krok po kroku jak zostać rudą : )

  1. Sara says:

    Może dzienny makeup ?:)

  2. Peggy says:

    Czaję się na tą hennę już dłuższy czas, ale boję się, że nie będzie mi jednak pasować. Jaki masz naturalny kolor? Bo bardzo podoba mi się efekt u Ciebie 🙂 Sama mam ciemny blond, taki typowo mysi, a ponieważ bardzo chcę zmiany i mam zielone oczy (według niektórych szmaragdowe ;p) więc jakby od razu nasuwa mi się taki machoniowy (nie typowo rudy). O farbach chemicznych nie chce nawet słyszeć. Nie po to się męczę z olejami, płukankami i całą resztą 😉 Czy przy zmywaniu się odrosty są jakoś widoczne i trzeba farować ponownie? Czy może po pierwszym razie możliwe jest wypłukanie prawie do zera? Bo po każydym kolejnym jest chyba ciężej.

    • pathyelisia says:

      ja mam taki sam jak ty naturalny – typowo mysi 😛
      ale ja wcześniej kładłam inne farby, więc nie wiem jaki Ci wyjdzie dokładnie
      jeśli chodzi o odrosty to nie są zbyt widoczne przy moim kolorze włosów
      jeśli będziesz chciała dalej być ruda to proponuję używać szamponu RED Isana dostępnym za parę złotych w Rossmannie – postaram się następną notkę zrobić o nim, bo jest świetny 🙂
      dzięki niemu dłużej kolor rudy/czerwony/kasztanowy jest taki, jaki być powinien i do tego odrosty są mniej widoczne, ponieważ on ma w sobie hennę i czuję jakby tak samo minimalnie mi ten kolor zrównywał 🙂

      • Peggy says:

        dzięki za odpowiedź 🙂 może się zdecyduję, ale chyba dopiero pod koniec maja, bo narazie mam dużo ważnych wyjść i byłoby głupio, gdyby ten kolor jednak nie wyszedł ;p ale ciągnie mnie strasznie 😀

  3. Iwos says:

    Super tutorial! Na pewno niejednej dziewczynie się przyda 🙂

Leave a Reply

